معرفی فروشگاه های محصولات سینره نزدیک مسافر اسنپ
مهر ۱۴, ۱۳۹۶
دوو
جشنواره های فصلی محصولات دوو درون اسنپ
مهر ۱۶, ۱۳۹۶
نمایش همه
تبلیغات بیرون از خانه

تبلیغات بیرون از خانه

رسانه های تبلیغاتی بیرون از خانه (Out Of Home  یا همان OOH) رسانه هایی هستند که افرادی را هدفگیری می کند که خارج از خانه خود می باشند.

تمرکز تبلیغات بیرون از خانه هدفگیری افراد در زمانی است که در محل های عمومی خارج از خانه خود به سر می برند می باشد. مثلا در مکان های عمومی همچون حمل و نقل، محل های انتظار و …. تبلیغات بیرون از خانه به ۶ دسته تقسیم بندی می شود: بیلبوردها، خیابان ها، جاده ها، بزرگراه ها، حمل و نقل، دیگر روش های جایگزین.

 

اولین ها در تبلیغات بیرون از خانه

تبلیغات بیرون از خانه در آمریکا بیش از ۲۱۰۰ مجری دارد که در اکثر دسته بندی های موجود فعالیت می کنند. در حال حاضر ایالات پادشاهی (UK) و فرانسه به ترتیب اولین و دومین بزرگترین بازار برای تبلیغات بیرون از خانه را در اختیار دارند. داده های منتشر شده توسط مرکز Outsmart نشان دهنده رشدی ۲۹٫۷ درصدی در تبلیغات دیجیتال بیرون از خانه از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ بوده است.

 

آماری از تبلیغات بیرون از خانه در جهان

تبلیغات بیلبوردی یک روش تبلیغاتی بیرون از خانه رایج و قدیمی به حساب می آید اما تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه نیز رشد بسیار زیادی داشته است. برای مثال بیش از ۴۹۰۰ بیلبورد دیجیتالی در چین و ایالات متحده نصب و راه اندازی شده است.

بیلبوردهای سنتی کنار جاده در آمریکا بیش از ۶۶ درصد از درامد سالیانه صنعت تبلیغات بیرون از خانه را نسیب خود کرده است. امروزه  ۷۳ درصد درآمد بیلبوردها از تبلیغات محلی، ۱۸ درصد از تبلیغات ملی و ۹ درصد هم از تبلیغات عمومی تر می باشد.

تجهیزات خیابانی همچون سقف های ایستگاه های اتوبوس، کیوسک های فرشگاه ها و کیوسک های تلفن عمومی نیز در مجموعه تبلیغات بیرون از خانه بحساب می آیند. این فرم تبلیغات بیرون از خانه بیشتر در مراکز شهرها به چشم می خورد. بعلاوه اینکه این نوع تبلیغات مزایایی را برای جامعه به همراه دارد. بعنوان مثال مردم در زمان انتظار برای اتوبوس زیر این سقف ها استراحت می کنند یا از کیوسک های تلفن استفاده می کنند.

 

تبلیغات بیرون از خانه رایج

تبلیغات حمل و نقلی معمولا به هرگونه تبلیغاتی که بر روی وسایل متحرک همچون اتوبوس، مترو، کامیون ها، تاکسی ها انجام می شود گفته می شود که دارای دو قسمت ثابت و پویای دیجیتالی می شود. تبلیغات فرودگاهی نیز به کسب و کارها کمک می کند مخاطبان خود در زمان جابجایی و سفر را هدفگیری کنند در این دسته از تیبیغات جای می گیرد. سیاست مداران شهرها نیز معمولا از این گونه تبلیغات استقبال خوبی می کنند چراکه منابع مالی خوبی برای سازمان ها ایجاد می کنند.

تجهیزات خیابانی، حمل و نقلی و دیگر راه های موجود حدود ۳۴ درصد از تبلیغات خارج از خانه را در آمریکا به خود اختصاص می دهند.

 

تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه

تبلیغات دیجیتال بیرون از خانه(Digital Out of Home یا همان DOOH) به رسانه هایی اشاره دارد که بصورت پویا بوده و در محلی هایی همچون (اما نه تنها محدود به): کافه، رستوران، ایستگاه های سلامت، کالج ها، ایستگاه های پمپ بنزین، فروشگاه ها، آرایشگاه ها و دیگر فضاهای عمومی هستند. تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه معمولا به نمایشگرهایی که در محل های مختلف نصب می شوند و تبلیغات را به نمایش می گذارند گفته می شود. تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه هم برای مالکان محلی که نمایشگر نصب شده است منفعت مالی دارد و هم برای تبلیغ دهندگان امکان درگیر کردن مخاطبان را ایجاد می کند و به آن ها کمک می کند تا پیام بازاریابی خود را موثرتر منتشر کنند.

 

 

آماری از تبلیغات دیجیتال بیرون از خانه

در سال ۲۰۱۵ در آمریکا، صنعت تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه به ۲٫۹ میلیارد دلار رشد رسیده است که سهمی ۴۰٫۸ درصدی از کل بازار تبلیغات بیرون از خانه را برای خود داشته است. ایستگاه های پمپ بنزین، رستوران ها و بارها بیشترین موارد ترجیح داده شده توسط کسب و کارها برای تبلیغات بوده اند. بر اساس آمار ارائه شده توسط Nielsen بطور متوسط نزدیک به ۵۲ میلیون نفر تلویزیون های دیجیتال قرار داده شده درون پمپ بنزین ها که اطلاعات آب و هوا، ورزشی، تیترهای خبری، اخبار افراد مشهور و تبلیغات را نشان می دهند مشاهده می کنند. نرخ هفتگی دستیابی مخاطبان در برخی موارد بیشتر از نمایش های تلویزیونی بوده است. بزرگترین شرکت فعال در این حوزه شرکت Gas Station TV می باشد که ماهیانه بیش از ۲۷٫۵ میلیون بازدید را در ببش از ۱۱۰۰ پمپ بنزین کسب می کند. علاوه بر این، دموگرافی مخاطبان در پمپ بنزین ها می باشد که اکثرا بزرگسالان بین ۱۸ تا ۴۹ سال می باشند و بطور میانگین درامد سالیانه بیش از ۷۰ هزار دلار دارند. بر اساس گزارش های ارائه شده توسط Nielson، ۸۹ درصد از افرادی که در پمپ بنزین ها تردد می کنند به تماشای تلویزیون ها می پردازند و ۸۸ درصد هم در زمان بنزین زدن مجبورند به تماشای نمایشگرها بپردازند چراکه هیچ کار دیگری برای انجام دادن ندارند. استفاده از تبلیغات بیلبوردی و نمایشگرهای دیجیتالی روشی کم هزینه تر در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، روزنامه و دیگر فالب ها می باشد.

 

تکنولوژی و تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه

تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه شامل اسکرین های ایستاده، کیوسک ها و رسانه های تعاملی موجود در مکان های عمومی می شود. وجود LCD های کم هزینه به کسب و کارها کمک کرده است تا وارد تبلیغات تعاملی در محل فروش شوند. نمایشگرها به کسب و کارها این امکان را می دهد تا اطلاعات بیشتری به مشتریان خود ارائه دهند و در فروش محصولات خود تاثیر داشته باشند.پیشرفت های تکنولوژیکی منجر به پایین نگه داشتن هزینه ها و درنهایت دسترسی به حجم بالاتری از مخاطبان شده است.

 

شرکت های درخواست تاکسی آنلاین و تبلیغات دیجیتال بیرون از خانه

در سال ۲۰۱۵ صنعت تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه به درون خودروهای حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی ها وارد شده است. تبلت هایی درون خودروهای پلتفرم های اشتراک سفر از جمله Uber, Lyft و Grab نصب شده اند. این تبلت ها در حین سفر تصاویر و ویدیوهایی را به مسافران نمایش می دهند و به کسب و کارها امکان دسترسی به این مخاطبان با ارزش را می دهند. بازیگران فعال در این حوزه GoVugo در آمریکا، Vieuer در اروپا، AdMov در جنوب شرق آسیا می باشند. این نوع از تبلیغات دیجیتال بیرون از خانه از اهرم تکنولوژی استفاده می کنند و به شما امکان هدفگیری مخاطبان را می دهند. GPS موجود در تبلت ها برای ارائه تبلیغات جغرافیایی مورد استفاده قرار می گیرند. این تبلت ها از اینترنت سیم کارت ها بهره می برند و به تبلیغ دهندگان امکان راه اندازی کمپین های تبلیغاتی خود از طریق وب سایت روی فضای ابری را می دهند.

 

 

تبلیغات دیجیتال بیرون از خانه در ایران

در ایران نیز از پاییز سال ۱۳۹۶ ادلیفت بعنوان اولین ارائه دهنده تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه درون پلتفرم های اسنپ و تپ سی کار خود را آغاز نموده است. ادلیفت فعلا در تهران فعالیت می کند و در ادامه کار قصد گسترش فعالیت های خود به دیگر شهرهای ایران را نیز دارد.

در زیر تصویری از یکی از خودروهای اسنپ مجهز شده به تبلیغات دیجیتالی بیرون از خانه توسط ادلیفت را مشاهده می کنید.

 

 

 

 

1 دیدگاه

  1. […] آید. ال جی با توجه به صنعتی که در آن فعالیت دارد همیشه تبلیغات بیرون از خانه را در برنامه های خود قرار داده است. تبلیغات بیلبوردی ال […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *