آیا ادلیفت ویدیوی غیرتبلیغاتی نشان میدهد؟
فروردین ۷, ۱۳۹۷
نمایش همه

مقاله سفید بازاریابی ویدیویی

به گفته‌ی نشریه‌ی فوربس، ۲۰۱۷ سال بازاریابی ویدیویی بود. در دنیایی که یوتیوب دومین موتور جستجوی پراستفاده به حساب می‌آید، چرا از پتانسیل بالای ویدیوها در برنامه‌ی بازاریابی فعلی‌تان استفاده نکنید؟

بازاریابی ویدیویی چیست؟

به طور خلاصه، بازاریابی ویدیویی یعنی استفاده‌کردن از ویدیوها در کمپین‌ها و برنامه‌های بازاریابی برای معرفی یک برند، محصول یا سرویس. وجود فرم‌های مختلف (از قبیل ویدیوهای زنده از رویدادها، ویدیوهای آموزشی، آگهی‌های تبلیغاتی، انیمیشن‌های کوتاه و غیره) و انعطاف‌پذیری این قالب باعث شده شرکت‌ها از سال ۱۹۴۱ که اولین آگهی تبلیغاتی روی آنتن تلویزیونی نیویورک پخش شد، به قدرت این شیوه‌ی بازاریابی پی ببرند. تاثیرگذاری ویدیوها بعد از پایه‌گذاری یوتیوب در سال ۲۰۰۵ چندبرابر شد و هنوز در حال افزایش است، تا حدی که متروی ملبورن انیمیشن‌های کوتاه Dumb Ways to Die را برای آگاه‌سازی مسافران درمورد حفظ امنیت سفر طراحی کرد و در سال ۲۰۱۴، ویدیوهای چالش سطل یخ بعد از یک میلیارد بار دیده‌شدن و هم‌خوان‌کردن، باعث شد بیش از صد میلیون دلار کمک‌های مردمی به خیریه‌های مرتبط با بیماری ALS برسد.

برخی شیوه‌های بازاریابی ویدیویی

انیمیشن

عملکرد انیمیشن‌ها در ساده‌سازی مسائل پیچیده شگفت‌انگیز است. اگر می‌خواهید نشان دهید محصول‌تان دقیقاً چطور می‌تواند سوددهی یک شرکت را بیشتر کند، اگر می‌خواهید نحوه‌ی عملکرد یک ابزار را توضیح دهید یا کاری کنید که ویدیو در ذهن مخاطب ماندگار شود، انیمیشن‌ها یکی از بهترین شیوه‌های کمکی هستند.

بازاریابی مقاله‌ای-ویدیویی

با کمک‌گرفتن از محتوای مقاله‌هایی که در یک موضوع مشخص نوشته شده‌اند، می‌توان ویدیوهای آموزشی کوتاه (۲ تا ۵ دقیقه) تولید کرد. با این فرم از بازاریابی، اطلاعات موردنظر راحت‌تر، جذاب‌تر و در زمان کمتری به مخاطب انتقال پیدا می‌کنند و به خاطر استفاده‌ی هم‌زمان از صدا و تصویر، بیشتر در ذهن می‌مانند.

تبلیغات ویدیویی

در سال‌های اخیر بیشتر تبلیغات ویدیویی اینترنتی قبل، حین و بعد از ‌تماشای آنلاین تلویزیون، سریال‌ها و برنامه‌های مشابه پخش می‌شوند. چند ثانیه تبلیغات قبل از ویدیوهای یوتیوب و نتفلیکس، به جای چندین دقیقه آگهی مختلف روی آنتن تلویزیون بین پخش مسابقات ورزشی.

وی‌لاگ‌ها

وی‌لاگ (ویدیو بلاگ) با دامنه‌ی وسیعی از مخاطب و سادگی و هزینه‌ی پایین تولید، یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از ویدیو در بازاریابی به شمار می‌رود. هرچند هنوز استفاده‌ی این فرم در مقایسه با شیوه‌های دیگر بازاریابی چندان گسترده نشده، حتی با یک وب‌کم ساده و حداقل هزینه‌ها هم می‌توانید وی‌لاگ تولید کنید و به جای «مسئول تبلیغات شرکت X»، یک کاربر واقعی از محصول یا سرویس به نظر برسید تا رابطه‌ی مستقیم و صمیمی‌تری با مشتریان بسازید.

در زیر فهرست مطالب این مقاله سفید را مشاهده میکنید.

  • بازاریابی ویدیویی چیست؟
  • برخی شیوه‌های بازاریابی ویدیویی
  • انیمیشن
  • بازاریابی مقاله‌ای-ویدیویی
  • تبلیغات ویدیویی
  • وی‌لاگ‌ها
  • ویدیوهای آموزشی
  • استفاده از بازاریابی ویدیویی برای تبلیغ محصولات
  • به شرکت و محصولاتتان وجهه‌ی انسانی‌تری ببخشید
  • کارآمدتر و خلاقانه‌تر تبلیغ کنید
  • بازاریابی ویدیویی چه تاثیرات مفیدی بر کسب‌وکار شما دارد؟
  • افزایش نرخ مشارکت
  • بازگشت سرمایه
  • رتبه‌ی گوگل و SEO
  • انتقال موثر و ماندگار اطلاعات
  • انعطاف‌پذیری و خلاقیت فرمت‌هایی مثل انیمیشن
  • ترکیب جادویی صدا و تصویر
  • ساخت یک هویت انسانی و مستقل برای مجموعه‌ی صنعتی
  • ایجاد اعتماد و اطمینان در مخاطب
  • ویدیوها بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند
  • سادگی
  • همه‌جا در دسترس

برای مطالعه کامل مقاله سفید بازاریابی ویدیویی روی دکمه دانلود کلیک کنید.

 

1 دیدگاه

  1. لوازم لودر هپکو گفت:

    سلام.مطالب سایت عالیه.ممنون از سایت مفید شما.موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *