تبلیغات درون تاکسی در حال ایجاد تحولی در بازار تبلیغات ویدیویی و بیرون از خانه
آذر ۲۱, ۱۳۹۶
ترجمه آمار تبلیغات بیرون از خانه
آمار تبلیغات بیرون از خانه و فعالیت های آنلاین مخاطبان
دی ۱, ۱۳۹۶

مدت زیادی است که تبلیغات دیجیتال و آنلاین را همه می شناسند. اما تبلیغات دیجیتال هیچ وقت تاکنون اینقدر اختصاصی و منحصر به فرد نبوده است. روزهای بیلبوردهای ثابت هنوز ممکن است که تمام نشده باشد. اما بیلبوردهای قدیمی امروزه به شدت تحت تاثیر همتایان دیجیتال خود هستند. اما شاید برای شما سوال باشد که چرا این تغییر در حال رخ دادن است ؟ خب ، ما در این مقاله قصد داریم ۵ تا از دلایل (که در واقع خیلی بیشتر از ۵ دلیل است) رشد تبلیغات دیجیتال در بازار تبلیغات را بررسی کنیم و اینکه می خواهیم نشان دهیم که چرا در عرض  ۶ ماه تا یک سال آینده شاهد رشد بی سابقه ای در این صنعت خواهید بود.

تبلیغات دیجیتال بهنگام است

منظور ما از بهنگام همان زنده است ! در واقع بزرگترین فایده ی تبلیغات دیجیتال این است که می توان در هر لحظه ، محتوای نمایش داده شده را تغییر داد. اگر شما محتوای جدیدی دارید، با کلیک یک دکمه می توانید در بیلبورد تبلیغاتی خود آن را آپلود کنید. و همینطور توسط تکنولوژی های پیگیری مخاطب (Audience Tracking)  شما می توانید در هر لحظه ببینید که چند نفر تبلیغات شما را دیده اند. دیگر نیازی نیست که برای گزارشات و امار تبلیغات خود، تا پایان کمپین صبر کنید.

تبلیغات دیجیتال به شما امکان دریافت آمار تبلیغاتی به طور زنده می دهد. عملا قادر خواهید بود با مخاطبان خود به طور زنده در ارتباط باشید. به عنوان مثال ، اگر یک کارخانه ی تولید نوشیدنی های خنک بداند که فردا هوا ۴۰ درجه خواهد بود، می تواند در یک حرکت خلاقانه در بیلبورد دیجیتال خود بنویسد  “فردای خود را با نوشیدنی مخصوص ما خنک کنید ”

تبلیغات دیجیتال زنده

 

 

دریافت بازخورد متقابل از مخاطب در تبلیغات دیجیتال و آنلاین

ظرفیت بالای تبلیغات دیجیتال باعث شده که بتوان محتوایی ساخت که به راحتی با مصرف کننده ارتباط برقرار کند. در اصل شما می توانید مخاطب را به تبلیغ خود متصل کنید و از او بازخورد بگیرید. شما می توانید با قرار دادن دکمه ی فراخوان برای اقدام مناسب مخاطب را تشویق کنید که در همان لحظه نسبت به تبلیغ شما واکنش نشان دهد.

پیگیری دقیق میزان بازخورد در تبلیغات دیجیتال و آنلاین

با توجه به وای فای ، بلوتوث و سیستم های تشخیص صورت، پیگیری مخاطبان با توجه به تکنولوژی های نوظهور بسیار ساده و پیش پا افتاده شده است. برخی از بازیگران عرصه تبلیغات، نمایشگر های دیجیتال خود را به وای فای و بلوتوث مجهز می کنند تا بتوانند ببینند که مصرف کننده کی و کجا با تبلیغ آنها ارتباط برقرار کرده است. همپنین این امکان وجود دارد که کسب و کارها، پیشنهادات ویژه ی خود را در موبایل مخاطبان، زمانی که در نزدیکی محل کسب کار آنان هستند به نمایش بگذارند. به عنوان مثال در شبکه تبلیغاتی درون تاکسی، وقتی مخاطب از نزدیکی یک رستوران خاص رد می شود، می تواند تبلیغ مربوط به آن رستوران را  در مانیتور داخل تاکسی مشاهده کند. البته تکنولوژی های هیجان انگیز تری مانند سیستم تشخیص صورت هم وجود دارند. این سیستم به شما کمک می کند که بدانید تبلیغات شما چند بار دیده شده؟ کجاها دیده شده؟ افرادی که تبلیغات شما را مشاهده کرده اند چه سنی دارند و جنسیت آنها چیست؟ این اطلاعات می توانند روند فروش هر محصولی را متحول کنند.

قابلیت جابجایی محتوا در تبلیغات تبلیغات دیجیتال و آنلاین

تصور کنید که یک مسابقه در شبکه های اجتمایی برگزار کرده اید. و مخاطبان شما باید یک عکس مربوط به مسابقه شما را در اینستاگرام آپلود کنند. حال شما تصور کنید که قابلیت این را داشته باشید که این عکس ها را به طور زنده در بیلبورد های دیجیتال خود در سطح شهر نمایش دهید. شبیه همین کار را ساوترن کامفورت (Southern Comfort)   در فیس بوک به صورت تبلیغات پاپ آپی انجام داده است. با این هدف که مخاطبان تبلیغات خود را بارگزاری کنند و در صورت تایید شدن تبلیغ ، یک هفته بیلبورد دیجیتال به کمپین تعلق می گیرد.

کمپین دیجیتال فیسبوک

هدف گزاری دقیق در تبلیغات دیجیتال و آنلاین

نکات بالا به ما نشان می دهد که ، امروزه هدف گیری مخاطبان شما بسیار دقیق و راحت شده است. و می توانید اطمینان داشته باشید که تبلیغ شما در درست ترین زمان نمایش داده می شود. و مناسب ترین افراد تبلیغ شما را مشاهده می کنند. در حالی که تبلیغ دیجیتال در حال گسترش حضور خود در تبلیغات است، شرکتهای تبلیغاتی در حال کسب تجربه بیشتر در این زمینه هستند.

به عنوان مثال شاید لازم باشد برای مصرف کنندگان خانم یک محصول خاص ، بین ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر تبلیغ شود و برند با اینگونه هدف گذاری ها می تواند خیلی بهتر و مفیدتر دیده شود. ممکن است که تبلیغات دیجیتال و هدف گذاری شده مقداری گران تر از روش های کلاسیک باشد. اما دسته بندی دموگرافیک دقیق تری خواهید داشت و تبلیغ شما به دست درسترین مخاطب خواهد رسید.

دنیای تبلیغات دیجیتال و آنلاین بسیار بزرگ و نا محدود است. هر چه تجربه برند های مختلف از این گونه تبلیغات کامل تر و بهتر می شود، تجربه ی مخاطب هم افزایش می یابد و در نتیجه این تبلیغات می توانند ۱۰ ها برابر تبلیغات کلاسیک اثر گذار باشند.

تیم محتوای ادلیفت به عنوان یکی از فعالان حوزه تبلیغات دیجیتال در تلاش است شما را با جدید ترین های حوزه تبلیغات دیجیتال آشنا کند.

آیا در مورد کمپین های دیجیتال معروف اطلاعاتی دارید ؟ اگر علاقه به آشنایی با کمپین های معروف و پربازده هستید حتما صفحه اینستاگرام ادلیفت را دنبال کنید.

به نظر شما چه نکاتی را می توان پس از مطالعه آمار تبلیغات دیجیتال در یافت ؟ ما را با نظرات خود همراه کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *