نمای یک شهر مدرن
جایگاه تبلیغات بیرون از خانه در آینده تبلیغات
آبان ۲, ۱۳۹۶
تبلیغات دیجیتال و آنلاین
چرا تبلیغات دیجیتال آینده ی صنعت تبلیغات را رقم خواهد زد؟
آذر ۲۶, ۱۳۹۶
نمایش همه

تبلیغات درون تاکسی در حال ایجاد تحولی در بازار تبلیغات ویدیویی و بیرون از خانه

تبلیغات درون تاکسی در بازار تبلیغات ویدیویی و بیرون از خانه در نیویورک پیشرفت چشم گیری داشته است.

امروزه در اکثر محله های پر رفت و آمد نیویورک وقتی که سوار تاکسی هستید ،به احتمال خیلی زیاد تبلیغاتی مربوط به کسب و کارهای اطرافتان در صفحه نمایش تاکسی قابل رویت است.ارائه دهندگان تبلیغات درون تاکسی از روش های مختلفی برای هدف گیری جغرافیایی این گونه تبلیغات استفاده می شود به عنوان مثال برخی از کسب و کارها از یک ابزار مجهز به جی پی اس استفاده می کنند تا اگر تاکسی نزدیک به محدوده کسب و کار آنها شد سریعا تبلیغ مربوط به آنها در صفحه نمایش درون تاکسی نمایش داده شود. در حال حاضر شرکت های زیادی در دنیا مانند Vugo  در حال فعالیت در این زمینه هستند.

شاید در ابتدا تبلیغات درون تاکسی با تبلیغات چاپی روی بدنه ی اتوبوس ها یا تاکسی ها اشتباه گرفته بشود و شاید در نگاه اول ، فضای درون تاکسیهای زرد و سبز و ماشین های رنج پایین و متوسط در برابر جاذبه های دنیای اینترنت یک راه تبلیغاتی خوب به نظر نرسد. ولی شمار تبلیغ دهندگان درون تاکسی بین المللی در شهر نیویورک نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده (The New York Times) و امروزه این گونه تاکسی ها هر گونه محتوای ویدیویی از تبلیغات سیاسی گرفته تا برنامه های مخصوص جاده را نمایش می دهند.

فواید تیلیغات درون تاکسی کاملا واضح است:
• بینندگان اسیر شده در یک مکان ثابت
• مخاطبان زیاد
• قابلیت تبلیغ با هدفمندی جغرتفیایی.

تبلیغات درون تاکسی

تبلیغات درون تاکسی و تجربه مسافران از تبلیغات ویدیویی

هنوز خیلی از مسافرها ادعا می کنند که از تیبلیغات درون تاکسی تنفر دارند . ولی با این حال ۸۵ در صد مواقع نمایشگر ها در طول سفر روشن می مانند. این آمار به ما کمک می کند تا این راه تبلیغاتی را که از سال ۲۰۰۷ در بازار تبلیغات جهان حضور دارد را به کسب و کارهای دیر باور ، راحتتر معرفی کنیم.

نکته ی اصلی این است که محتوای نمایش داده شده نقش قابل توجهی در رضایت مشتری دارد. اگر بیشتر محتوا تبلیغاتی باشد به احتمال زیاد برای مسافر خسته کننده خواهد بود. استفاده به جا از محتوای سرگرم کننده و آموزنده مسافر را بیشتر سرگرم می کند و در نتیجه می توان انتظار داشت که مسافران به تبلیغات هم توجه بیشتری کنند.

تجربه یک تبلیغ دهنده از تبلیغات درون تاکسی

جو بارن (Joe Barron) صاحب یک فیتنس کلاب لوکس در منهتن نیویورک در ابتدا وقتی در مقابل پیشنهاد تبلیغ درون تاکسی قرلر گرفت در جواب گفت : ” حتما دارید با من شو خی میکنید ” ! او بیشتر بر این باور بود مسافران به راحتی نمایشگر را خاموش می کنند و در نتیجه تبلیغ بی فایده خواهد بود. تا اینکه یک کمپین آرمایشی برای فیتنس کلاب وی طراحی شد و بازخورد آن چیزی نبود جز تماس های پی در پی.
او تا به حال حساب کاربری خود را ۶ بار به روز رسانی کرده و مجددا کمپین خود را شارژ کرده و همچنین دارد خود را برای یک سرمایه گذاری نیم میلیون دلاری بر روی تبلیغات درون تاکسی آماده می کند.
آژانس های تبلیغاتی های زیادی چه در دیگر ایلات آمریکا و چه در سطح جهانی در تلاش برای گسترش این گونه راههای تبلیغاتی هستند. در نیویورک به مسافران در تاکسی ترکیبی از اخبار ، آب و هوا ، محتوای فرهنگی و تبلیغاتی نمایش داده میشود. ادلیفت هم قصد دارد با نمایش محتوای سرگرم کننده و آگاهی دهنده در جهت بهبود تجربه مسافر قدم بردارد و از زمان هدر رفته در تاکسی و ترافیک، به بهترین نحو استفاده کند.

این مقاله به ما نشان می دهد که توسعه تبلیغات درون تاکسی در ایران با چالشهای زیادی رو به روست. عادت بازار ایران به تبلیغات سنتی از یک طرف و  تولید محتوای ویدیویی با کیفیت و تاثیر گذار، از اصلی ترین چالش ها هستند.  ادلیفت پس از بررسی دقیق بازار تبلیغات ایران قصد دارد تا از این فضای انتظار درون تاکسی و ساعات ترافیک  به بهترین نحو ممکن استفاده کند و هم تجربه مسافران را از سفر بهتر کند و هم منابع مالی از دست رفته رانندگان در زمان ترافیک و غیره را تا حدی برای آنان جبران کند.

1 دیدگاه

  1. تصویر تماس
    بدنه پیام
    با سلام بنده مدیر سایت تازه تاسیس پا به پا که در ضمینه تبلیغات رایگان انلاین هست می باشم
    بزودی اپکیشن موبایل ما وارد گوگل پلی میشه که سازنده اپکیشن خودم هستم
    پیشنهادی داشتم
    که درمجموعه سایت و اپکیشن خودم یک بخشی شامل تماس کاربران برای در خواست خودرو داشته باشیم

    با تشکر علی فرج الهی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *