LG
بازاریابی ویدیویی مشترک ال جی و دیجی کالا در اسنپ
مهر ۱۶, ۱۳۹۶
تبلیغات درون تاکسی در حال ایجاد تحولی در بازار تبلیغات ویدیویی و بیرون از خانه
آذر ۲۱, ۱۳۹۶
نمایش همه

جایگاه تبلیغات بیرون از خانه در آینده تبلیغات

نمای یک شهر مدرن

نمای یک شهر مدرن

به طور کلی صنعت تبلیغات در حال حرکت در مسیری ست که تحت تاثیر تکنولوژی ، داده و هویت مخاطب است. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و سیستم های داده کاوی چشم انداز بسیار روشنی برای آینده تبلیغات قابل تصور است. پرسش اینجاست که تبلیغات بیرون از خانه تا چه اندازه به عنوان یک برنامه رسانه ای (Media Plan)  و اجرایی می تواند در این صنعت مفید واقع شود ؟

با توجه به این فرضیات بر خلاف دیگر رسانه ها

 تبلیغات بیرون از خانه ، هم در دنیای فیزیکی و هم در دنیای مجازی قدرت بالایی را در تحریک و ارتباط با مخاطبان دارا ست.

ما در یک دنیای فیجیتال ( دیجیتال + فیزیکی ) زندگی می کنیم !

بحث دنیای فیجیتال (فیزیکی + دیجیتال )چند سالی می شود که بر سر زبان ها افتاده. این مبحث در اصل دارد به کسب و کار ها گوشزد می کند که تجربیات فروش خود در دو دنیای فیزیکی و دیجیتالی را به صورت یکپارچه با هم مخلوط کنند. یک گزارش منتشر شده توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که

 نزدیک به ۵۰ درصد مخاطبان ” ارتباط بالاتری با تجربه ی دیجیتالی برقرار می کنند که در دنیای فیزیکی هم ارائه و پیشنهاد شده است

__ این به ما یادآوری می کند که امروزه تا چه اندازه مخاطبان انتظار دارند که تبلیغات در دنیای مجازی و واقعی به صورت یک پارچه ارائه شود. تبلیغات بیرون از خانه آماده است تا با بهره گیری از مزیت در دید عموم بودن، و با اتصال به رسانه دیجیتال تاثیر بسیار اساسی تر بر روی مخاطب را ارائه دهد.

وقتی که شما در فعالیت های روزانه خود ابتدا یک تبلیغی را می بینید و بعد همان تبلیغ را در یک وسیله همراه (مانند موبایل و تبلت ) مجددا مشاهده می کنید، به صورت آگاهانه(نه الزلما) مجددا مقصود تبلیغ را در ذهن خود طنین انداز کرده اید . اینگونه تبلیغات تاثیر وسیع تر و عمیق تری بر ذهن مخاطبان دارد. وقتی شما در لایه ی موبایل تبلیغی را با یک پیشنهاد اقوا کننده مانند کوپن تخفیف و یا هر پیشنهاد دیگری منتشر می کنید نتیجه آن ایجاد انگیزه بالاتر در مشتری نسبت به تبلیغات سنتی ست. در اینجا تبلیغات بیرون از خانه یک رسانه مرکزی و یک پل ارتباطی بین پیام های دیجیتال و دنیای واقعی محسوب میشود. این رسانه در ۵۰ در صد مواقع مخاطبان را به سمت کسب اطلاعات بیشتر از گوگل هدایت میکند (Nielsen OOH Online Activation Survey, March 2017) . این رسانه به صورت ساختار یافته ای ریشه در زندگی روزانه ما دارد و آماده است تا پیام را در بهترین زمان به دست بهترین مخاطب برساند .

همه ی اینها نشان می دهد که چرا بیشتر شرکتهای قدرتمند در زمینه تکنولوژی و رسانه های اجتمایی علاقه کمتری نسبت به تبلیغات داخل خانه از خود نشان می دهند . شرکتهای تکنولوژی به خوبی توانسته اند قدرت این رسانه ترکیبی را مهار کرده و میزان تاثیر پیام های فیجیتال را شناسایی کنند. نزدیک به یک چهارم تبلیغات در میان ۲۰ شرکت برتر در تبلیغات بیرون از خانه در سال ۲۰۱۶ به چهار شرکت گوگل ، فیس بوک ، توییتر و اسنپ چت اختصاص داشته است.

محتوا همه کاره ست !

محتوای تبلیغاتی زیادی وجود دارد ولی الزاما همه ی آنها خوب نیستند. محتوایی خلاقانه است که بالاترین تاثیر احساسی و عاطفی بر مخاطب را داشته و داستانی را در دل خود جا داده باشد. این تشدید احساسات به قدری قدرتمند است که اصولا چیزی برای گفتن دیگر باقی نمی گذارد . برای نمونه با نگاهی به این کمپین توییتر که برنده جایزه OBIE   شده است می توانیم تاثیر احساسی یک محتوا را به خوبی درک کنیم.

یک نمونه از تبلیغات چاپی بیرون از خانه توییتر

تبلیغات بیرون از خانه توییتر

 

یک تبلیغ  برای دیده شدن در میان هزاران تبلیغی که در معرض عموم قرار دارد به شدت وابسته به محتوا ست. تبلیغات بیرون از خانه زمانی که با یک محتوای خلاقانه همراه می شود می تواند برند را در ذهن مخاطب به آسانی جای دهد.

محتوای خوب محتوایی ست که اطلاع رسانی کند ، الهام بخش و سرگرم کننده باشد.

و این می تواند بسیار ساده باشد. به عنوان مثال محتوا می تواند فرمتی از یک کمپین وایرال باشد ولی در یک قالب متفاوت . یک بیلبورد ساده ، مثل کمپین X BOX  که برای Tomb Rider برگزار شد. یک بیلبورد، ۸ نفر، رسانه های اجتمایی و اغراق = نتیجه عالی .

کیفیت و یا کمیت ؟ مساله این است !

با داده های خیلی بزرگ چه کارهایی می توان انجام داد ؟ داده برای بقا در حال قربانی کردن خودش است ، طبق گزارش IBM روزانه ۲٫۵ میلیارد میلیون بایت داده تولید می شود . بزرگی داده اهمیت چندانی ندارد بلکه آمار و اطلاعاتی که یک داده ارائه می دهد مهم است. اما یک داده چگونه می تواند رفتار را تغییر دهد ، راندمان را بالا ببرد و  برای برنامه رسانه ای (Media Plan) اطلاعت فراهم کند ؟

جئوپث (Geopath)  ، شرکت آمار و داده کاوی تبلیغات بیرون از خانه ، در حال کار بر روی یک طرح بلند پروازانه برای انتشار یک سیستم اندازه گیری جدید برای OOH  است که به طرز چشم گیری دید ما را نسبت به رسانه تغییر خواهد داد. این پلتفرم که به نام رتبه دهنده OOH  شناخته می شود (OOH Rating)  با استفاده از ابزار های جغرافیایی و رد یابی ، تمرکز را از رسانه به خود مخاطب منتقل می کند. این پلتفرم با بررسی داده بر اساس تاثیر محتوا ، دیده شدن آن و رسیدن به مخاطب در کنار آنالیز خود مخاطب و جا به جایی ایشان به نتایج مطلوبی خواهد رسید. در نتیجه ، این پلتفرم جدید می تواند هم در مقیاس محلی و هم در مقیاس جهانی مفید و اجرایی باشد براین اساس که :

  • با تحلیل حساب های کاربری مدل رفتاری آنها را به دست می آورد.
  • با ضمیمه کردن تاریخ به گزارش ها ، کژ فهمی های مربوط به تعغییرات فصلی را مرتفع می کند.
  • آمار رسیدن محتوا به مخاطب را دقیق پیش بینی می کند.

در ایران شرکت ادلیفت به عنوان پلتفرم تبلیغ درون تاکسی با استفاده از فضای انتظار درون تاکسی ها روشی خلاقانه برای رسیدن به مخاطب هدف ارائه داده است .  ویژگی هایی که این پلتفرم را تبدیل به یک روش دقیق برای هدف قرار دادن مخاطبان تبدیل کرده است عبارت است از :

  • زمان و تعداد بالای مشاهده
  • هدف گذاری جغرافیایی
  • استفاده به عنوان یک ابزار هدایت کننده
  • امکان ترغیب مسافران با call-to-action

 

با داشتن اطلاعات دموگرافیک (Demographic)  دقیق بر اساس زمان ، دیگر نیازی به هزینه های گزاف در کانال های رسانه ای خود نداریم. و این سوال همچنان باقی است که برای اجرای یک کمپین موفق به چه موارد دیگری نیاز داریم ؟

حرف آخر

طبق آمار منتشر شده توسط انجمن تبلیغات بیرون از خانه آمریکا (OAAA) ، به ازای هر یک دلاری که برای تبلیغات بیرون از خانه هزینه می شود ۵٫۹۷ دلار به صورت فروش محصول به سارمان تبلیغ کننده بر می گردد. محصولات تبلیغی بیرون از خانه بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارا هستند و در بین راه های تبلیغاتی در رسانه ها به عنوان موثرترین راه حل شناخته می شود. به عنوان یک رسانه جامع خرید OOH  به تبلیغ دهدگان راه های قدرتمندی برای دسترسی به مخاطبان ارائه می دهد.

*این مطلب برگرفته از مطلب منتشر شده در بلاگ emcoutdoor می باشد.

 

 

1 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *