آموزش مواجهه با زلزله
ادلیفت و آموزش مواجهه با زلزله به مسافران درون تاکسی های آنلاین
دی ۳, ۱۳۹۶
تبلیغات ویدیویی دیجیتال
تبلیغات ویدیویی دیجیتال چیست ؟ | ۴ دلیل ترند شدن آن در سال ۲۰۱۷ | ادلیفت
دی ۲۷, ۱۳۹۶
نمایش همه

بازاریابی ویدیویی: آینده بازاریابی محتوا

بازاریابی ویدیویی بیرون از خانه

بازاریابی ویدیویی بیرون از خانه

امروزه بازاریابی ویدیویی یکی از مهمترین زیر مجموعه های بازاریابی محتواست . در ۱۰ سال اخیر، چشم انداز دیجیتال به طور چشمگیری تغییر یافته است. مردم به تدریج برای جستجو کردن در اینترنت و رد و بدل کردن اطلاعات آن لپ تاپ ها را کنار گذاشته اند. مردم بیشتر به موبایل‌ها و تبلت‌هایشان رو می آورده اند. به علاوه، تکنولوژی دیجیتال این روزها ارزان‌تر از هر زمانی است. در نتیجه هیچ محدودیتی برای افراد در استفاده از این تکنولوژی وجود ندارد. ما می توانیم هر زمانی، در هر مکانی و با هر دستگاهی از این تکنولوژی بهره‌مند شویم.

چشم انداز بازاریابی محتوا نیز تغییر یافته است. امروزه روز، بازاریابی محتوا در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که به دست مصرف کنندگان به موقع برسد و نیازهای آنان را برآورده کند.

 

خوشبختانه، کنار آمدن با این قبیل تغییرات و همزمان سرمایه گذاری‌کردن در جدیدترین فرم‌های محتوایی چون بازاریابی ویدیویی بسیار آسان است. در این بازه‌ی زمانی‌ای که همه چیز به سرعت در حال تغییر است. بازاریابی ویدیویی یکی از معدود انواع محتوای آنلاین است. و با نیازهای مشتری منطبق و مرتبط میباشد.

 

بازاریابی ویدیویی بر اساس اعداد و ارقام

هنوز بعد از این همه صحبت قانع نشدید که چه افق روشنی در برابر بازایابی ویدیویی وجود دارد؟ در زیر مختصر آماری را درباره اینکه در سالهای اخیر بازاریابی ویدیویی به چه میزان محبوب و موفق  بوده است را به شما ارائه خواهیم کرد. (بر اساس اخبار منتشر شده از HubSpot):

  • تا سال ۲۰۱۹، پیش بینی شده است که ویدیو بیش از ۸۰% ترافیک اینترنت را اشغال خواهد کرد.
  • اضافه کردن یک ویدیو به بازاریابی ایمیلی می تواند آمار کلیک را ۲۰۰-۳۰۰% افزایش دهد.
  • بارگذاری ویدیوها در صفحه‌ها (landing pages) نرخ تبدیل را تا ۸۰% افزایش می دهد.
  • ۹۰% از مصرف کنندگان گزارش داده‌اند که ویدیو‌های محصولات تاثیر زیادی در تصمیم‌های خرید دارد.
  • بر طبق آمار YouTube، استفاده از ویدیوهای موبایل رشد سالانه ۱۰۰% دارد.
  • ۶۴% مصرف کنندگان تمایل دارند که پس از دیدن ویدیو آنلاین از یک محصول آن را خریداری کنند.
  • ۸۷% بازاریابان آنلاین در حال استفاده از محتواهای ویدیویی در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود هستند.
  • یک سوم زمان افرادی که آنلاین هستند صرف تماشا کردن ویدیو‌ها می‌شود.
  • آگهی‌های ویدیویی بیش از ۳۵% کل آگهی‌های آنلاین را شامل می‌شوند.
  • ۵۹% از افراد تصمیم گیرنده در شرکت‌ها ترجیح می دهند به جای خواندن مقاله‌ها یا پست‌های بلاگ، یک ویدیو تماشا کنند.
  • James McQuivey، متخصص بازاریابی دیجیتال تخمین زده است که ۱ دقیقه محتوای ویدیویی معادل ۱٫۸ میلیون کلمه می باشد.

 

۵ دلیل هوشمندانه برای استفاده از بازاریابی ویدیویی

از آنجایی که یکی از پر تقاضاترین و پر سرعت‌ترین شکل های بازاریابی، بازاریابی ویدیویی می‌باشد، بازاریابان می‌بایست از آن نهایت استفاده کنند.

 

در زیر به ۵ فایده اصلی بازاریابی ویدیویی اشاره می کنیم:

 

۱٫ محتوای ویدیویی نام برند شما را ارتقا می دهد

 

بر طبق HubSpot، ۸۰% مشتریان تا ۱ ماه ویدیویی را که تماشا کرده اند، به خاطر می آورند. یکی از قدرتمندترین ویژگی‌های بازاریابی ویدیویی این است که به شدت صوتی و بصری است. یعنی کاربران این قبیل محتواها را بیشتر از محتوای متنی به یاد می آورند. وقتی کاربران ویدیو شما را به یاد می آورند پس برند شما را هم بهتر به یاد می آورند و در نتیجه بیشتر فروش می‌کنید. جالب اینجاست که مشتری‌ها ویدیوهایی را که دوست داشته باشند، به اشتراک می گذارند و این سبب گسترش نام برند و محصول شما خواهد شد.

برای اینکه ویدیوهایتان بیشتر در یادها باقی بماند مطمئن شوید که هم تراز با استراتژی‌های برندتان باشد. یعنی رنگ، فونت، لوگو و حتی صدایی را که در بلاگ و وبسایت‌تان به کار می‌برید در ویدیو‌ها نیز دقیقا همان‌ها را استفاده کنید.

۲٫ بازاریابی ویدیویی می تواند SEO سایت شما را افزایش دهد

 

۶۵% تصمیم گیرندگان کسب وکار، وبسایت یک بازاریاب را پس از تماشا کردن ویدیو تبلیغاتی می بینند. کاملا مشخص است که یک محتوای بازاریابی با کیفیت و مرتبط، با کشاندن کاربران به وبسایت شما، SEO سایت را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. به علاوه این ویدیوها منجر به افزایش “نرخ تبدیل” نیز می شوند. بر طبق گزارش HubSpot، ۳۹% تصمیم گیرندگان کسب و کار پس از تماشای این ویدیوهای تبلیغاتی با یک فروشنده تماس می گیرند.

با اضافه کردن ویدیو به صفحه‌های فرود، وب سایت و ارائه‌دهنده های محتوا، به سادگی سئو (SEO) سایت و نرخ های کلیک سایتتان را بهبود دهید.

 

۳٫ محتوای ویدیویی روی تمام دستگاه ها خوب عمل می کند

وقتی محتوای یک شرکت با هیچ دستگاه یا مرورگری منطبق نباشد. آن شرکت کاهش ترافیک و نیز کاهش تبادلات تجربه خواهد کرد. خوشبختانه، ویدئو مارکتینگ بر تمامی دستگاه ها منطبق است، از کامپیوتر گرفته تا گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها. با ساخت پیام های کاربرپسند برای مصرف کنندگان می‌توانید به مشتریانتان دست یابید و مخاطبانتان را افزایش دهید.

 

۴٫ ویدئو-مارکتینگ می تواند پیام برند شما را قوی‌تر کند

 

زمانی که در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود از محتوای ویدیویی استفاده می کنید، یک موقعیت عالی برای قوی‌تر کردن پیام برندتان و شخصیت شرکت‌تان برای مصرف‌کنندگان دارید. از ساده‌ترین ویژگی‌هایی چون برندینگ تا پیدا کردن صدا و محتوای مناسب، ویدئو مارکتینگ بهترین ابزار برای بالا بردن هویت برند و مطمئن شدن راجع به اینکه مشتریان شما دقیقا می دانند که شما که هستید می‌باشد.

 

۵٫ محتوای ویدیویی می تواند وایرال (پر بیننده) شود

در حال حاضر محتواهای پر بیننده محبوب ترینند و هیچ کس نمی تواند این حقیقت را انکار کند. تخمین زده می شود که ۹۲% مردمی که ویدیوهای موبایلی را تماشا می‌کنند، این ویدیوهای وایرال (پربیننده) را با دوستان یا همکاران خود به اشتراک می‌گذارند. این میزان، درصد بسیار بالایی از مصرف کنندگان را شامل می شود و از سهم اشتراک بسیاری دیگر از انواع بازاریابی محتوا پیشی میگیرد.

 

یک ویدئو ۱۲۰۰% بیشتر از لینک‌ها و متن‌های ترکیبی به اشتراک گذاشته می شود و نیز ۶۰% بینندگان قبل از اینکه بخواهند حتی یک متن را بخوانند، درگیر این ویدیوها می‌شوند. این باعث می شود که بازاریابی ویدیو-محتوا ابزاری بسیار قدرتمند برای برندی که می خواهد در فضای آنلاین گسترش پیدا کند و مخاطبان بیشتری بدست آورد تبدیل شود.

 

این مطلب از بلاگ آکادمی ویترین نت با رعایت حقوق کپی رایت برداشته شده است.

4 دیدگاه ها

  1. ممنون از اطلاعات خوبی که قرار دادید

  2. حمید کسرایی گفت:

    خیلی عالی و ممنون

  3. مطلب بسیار کامل و مفیدی بود
    تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *