آیا ادلیفت ویدیوی غیرتبلیغاتی نشان میدهد؟

تبلیغات ویدیویی دیجیتال
تبلیغات ویدیویی دیجیتال چیست ؟ | ۴ دلیل ترند شدن آن در سال ۲۰۱۷ | ادلیفت
دی ۲۷, ۱۳۹۶
مقاله سفید بازاریابی ویدیویی
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷
نمایش همه

آیا ادلیفت ویدیوی غیرتبلیغاتی نشان میدهد؟

شاید با خواندن این عنوان ذهنتان سراغ ویدیوهایی رفته باشد که درون اپلیکیشن اسنپ در زمان پیدا شدن راننده برای سفر شما نشان داده می شود، اما اینظور نیست: بلکه منظور ما ویدیو هایی است که در تبلت های درون تاکسی‌های آنلاین پخش میشود. ادلیفت اجرای این بخش را برعهده گرفته است و با قرار دادن تبلت هایی درون خودروها تلاش می کند سفرهای خوشایندی برای شما به ارمغان بیاورد. ادلیفت در راستای انجام مسئولیت  اجتماعی خود ویدیو های مختلفی در جهت آگاهی دادن، آموزش، سرگرمی و غیره به مسافران منتشر  و پخش میکند.

 

اما مسئولیت اجتماعی چیست؟

از نظر اجتماعی مسئول بودن یعنی آدمها و سازمان‌ها می‌بایست با اخلاق و با حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی رفتار کنند. تلاش برای برقراری مسئولیت اجتماعی، به افراد، سازمان‌ها و دولت کمک می‌کند تاثیری مثبت بر پیشرفت، کار و جامعه داشته باشند. و به همین طبع  مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها یا مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها از جستارهای “اخلاق کسب و کار” است که به نقش شرکتها درحوزه اجتماع می‌پردازد.

مسئولیت اجتماعی شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد.

مطالبه از سازمان­ ها برای «مسئولانه عمل کردن» در قبال جامعه، موضوعی است که با گسترش روز افزون اثرگذاری آنها بر محورهای تشکیل­ دهنده توسعه پایدار یعنی اقتصاد، جامعه و محیط­ زیست، در دهه­ های پایانی قرن بیستم شدت گرفته و منجر به این شده است که مفهومی به نام مسئولیت اجتماعی سازمان­ها یا CSR ( Corporate Social Responsibility)  در دنیای مدیریت ظهور پیدا کند.

دلیفت  هم به عنوان یک رسانه  بیرون از خانه درون تاکسی، همانند سایر سازمان­ ها در مقابل جامعه­ای که در آن فعالیت می ­­کند مسئول می باشد؛ چرا که از منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی آن استفاده می­ کند. بر خلاف نگاه سنتی به مدیریت و کسب و کار، سازمان­ ها دیگر فقط در مقابل سهام­داران­ شان مسئول نیستند و نباید فقط به افزایش سود کوتاه­ مدت سهامداران خود بیاندیشند. بدین ترتیب انتظار می ­رود در هر کسب و کاری از جمله شرکت‌هایی که برای تولید ثروت و کسب و کار ایجاد شده‌اند باید صد در صد مسئولیت تمام کارهای خود که جنبه اجتماعی دارند را به عهده بگیرند.

 

تاثیر مسولیت پذیری رسانه بر جامعه

رسانه ها چیزي بیش از یک سازوکار ساده براي انتشار اطلاعات هستند. آنها در حقیقت سازمانهایی پیچیده و نهادهاي مهم اجتماعی هستند که با مخاطب سازمانهاي مختلف اقتصادي، اجتماعی، سیاسی، حوادث و اتفاقهاي جامعه بطور وسیع و گسترده در تعامل هستند. رسانه هاي جمعی به تمام ابزارهاي غیر شخصی ارتباط گفته میشود که به وسیله ي آن پیامهاي دیداري و شنیداري بطور مستقیم به مخاطبان انتقال مییابند.

 

ادلیفت نیز با اگاهی از مسئولیت اجتماعی خود درحیطه مسئولیت اجتماعی خود گم برداشته است.  به همین دلیل کمک به آموزش  فرهنگ سازی و آگاهی و اطلاع رسانی  سودمند به مسافران را بخشی از فعالیت های مهم خود میداند.

 

تنها ۳۰ درصد تبلیغات

ادلیفت بیشتر از اینکه خود را یک رسانه تبلیغاتی بداند، خود را رسانه ای با هدف اموزش و اطلاع رسانی می داند و بخش بزرگی از انرژی خود را صرف نمایش محتوای مناسب و آموزشی به مسافران می کند. اگر تا به حال در سفرهای خود تبلت های ادلیفت را دیده باشید حتما متوجه این موضوع شده اید که محتواهای ویدیویی غیرتبلیغاتی بسیار زیادی برای شما پخش می شود و تنها تعداد کمی ویدیو تبلیغاتی به شما نشان می دهد. در ادلیفت حداکثر ۳۰ درصد از زمانی که مسافر روبروی تبلت نشسته است به نمایش تبلیغات اختصاص داده می شود. یعنی اگر سفر شما ۱۰ دقیقه به طول بیانجامد، در بیشترین حالت تنها ۳ دقیقه تبلیغات به شما نشان داده می شود.

 

۷۰ درصد محتوای غیرتبلیغاتی

همانطور که در بالا ذکر شد، ادلیفت در حیطه مسئولیت اجتماعی خود اقدام به همکاری با سازمان ها، ارگان ها، خیریه ها و … که محتوای ویدیویی کرده و بصورت رایگان محتوای تولید شده ان ها را منتشر و پخش می کند. این همکاری در جهت انجام وظایف مسئولیت اجتماعی ادلیفت می باشد چراکه ما در ادلیفت بر این باور هستیم که وظیفه انتشار محتوای آموزشی، سرگرم کننده، آگاه کننده و … از طریق این رسانه از مسئولیت های ما از همان روز اول می باشد. در این زمینه تا به امروز توانسته ایم با سازمان هایی همچون شهرداری تهران، سازمان جمعیت هلال احمر، سازمان آب و فاضلاب شهر تهران، خیریه های محک، نیکان و رعد و دیگر همکارانی که محتوای ویدیویی مناسب و آموزشی تولید می کنند همکاری داشته باشیم.

 

تصویر زیر گویای محتوای نشان داده شده به مسافران  می باشد.

 ادلیفت و معرفی خیریه نیکان

این موسسه انجام فعالیتهای خیرخواهانه ای همچون بورسیه های تحصیلی، حرفه ای و دانشگاهی، پرداخت هزینه های درمانی و حمایتهای مالی و توزیع آذوقه بین خانواده های بی سرپرست و نیازمندی که به دلیل مشکلات جسمانی، اجتماعی یا اقتصادی قادر به تأمین هزینه های مذکور نمی باشند را عهده دار شده است.  بازارچه خیریه نیکان در تاریخ ۹ و ۱۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۶ در تهران برگزار شد در یک کمپین یک ماهه توسط ادلیفت به مسافران  اطلاع رسانی شد. خوشحالیم که توانستیم در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود سهمی هرچند کوچک در این امر مقدس و نیک داشته باشیم. در ادامه ویدیویی از نمایش کلیپ بازارچه خیریه نیکان درون تاکسی های آنلاین را مشاهده می کنید.

در مدت یک ماهی که این کمپین درون ادلیفت درحال اجرا بود توانستیم بالغ بر ۲۷۰۰۰ بار نمایش برای کلیپ بازارچه خیریه نیکان کسب کنیم و ویدیو را به حداقل ۲۰۰۰۰ نفر نشان داده و دراین باره اطلاع رسانی کنیم. در زیر نمونه ای از گزارش ارائه شده درون پنل ادلیفت را مشاهده می کنید.

 

نمودار تعداد نمایش روزانه کمپین بازارچه خیریه  نیکان

 

نمودار تعداد نمایش برحسب منطقه جغرافیایی این کمپین

 

 ادلیفت و معرفی خیریه محک

محک سازماني است که از انگيزه والاي خدمت به همنوع سرچشمه گرفته و توجه خود را معطوف به بيماري سرطان کودکان در سطح ملي و بين‌المللي در حوزه‌های امور حمايتی، تشخيص و درمان، آموزش و اطلاع‌رسانی و تحقيقات نموده است. اين سازمان خيريه، مردم‌نهاد، غيرانتفاعی، غيرسياسی و غيردولتی است و با تکيه بر جلب مشارکت‌هاي اشخاص حقيقی و حقوقی و انواع کمک‌های بشردوستانه ملي و بين‌المللي اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی و …اداره می‌شود.

ادلیفت در راستای مسئولیت اجتماعی خود به ارائه فضا به سازمان ها و موسسات خیریه و مردم نهاد پرداخته است. در این ویدیو کمپینی که به معرفی خیریه محک پرداخته است را مشاهده می کنید.

 

 

همه سازمان های کوچک و بزرگ می توانند همراهی کنند

مشارکت در تحقق این مسئولیت اجتماعی با تصمیم‌گیری‌های مدیران می‌تواند تاثیرات شگرفی درپی داشته باشد. مدیران این عصر باید علاوه بر تخصص‌ها و مهارت‌های فنی، اداری و انسانی به مهارت اداره مسائل اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و محیطی نیز اشراف داشته باشند و به مسائل جامعه نیز همانند اهداف سازمانی خود بنگرند و فعالیت های داوطلبانه را به صورت موثر در جامعه انجام دهند. بدون شک چنانچه افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و موسسات مختلف جامعه خود را نسبت به رویدادها، اتفاقات و بحران‌های مختلف مسئول دانسته و هریک در حدود مسئولیت و حیطه کاری خویش در حل بحران‌های فوق تلاش کنند، بسیاری از آنها مرتفع شده و جامعه‌ای سالم و آرام خواهیم داشت.(برگرفته از وب سایت حامی تهران)

در جوامع بشری، رفتارهای گروهی و حتی رفتارهای فردی، روی افراد و گروه‌های مختلف داخل جامعه تاثیر می‌گذارد و هرچه فرد یا گروه از توانایی و قدرت بیشتری برخوردار باشد، دامنه تاثیر آن روی جامعه بیشتر خواهد بود. در این راستا سازمان ها و شرکت ها باید توانایی ها و ظرفیت های خود در کمک به رشد و توسعه جامعه ای که در آن زندگی می کنند را کشف کرده و در جهت رشد و ترفی آن بکار گیرند. ادلیفت نیز از همان روزهای اول آغاز به کار این موضوع را در برنامه های مدون و اصلی خود قرار داده است و از هرگونه ایده و پیشنهاد در این زمینه استقبال می کند.

 

 

دیگر همکاران محتوایی ادلیفت

ادلیفت علاوه بر دو خیریه ی محک و نیکان با سازمان های دیگر همچون مجموعه سیمیاروم در حوزه روانشناسی ، اکسین چنل در حوزه آموزش زبان انگلیسی، ویدیوهایی در زمینه تهرانگردی جهت آشنایی با آثار گردشگری تهران و همچنین در راستای فرهنگ سازی و آموزش استفاده بهینه از منابع طبیعی  با سازمان آب و فاضلاب تهران همکاری کرده است. در ادامه لیستی از سازمان ها و استارتاپ هایی که در زمینه تامین محتوای غیرتبلیغاتی با ادلیفت همکاری می کنند را مشاهده می کنید:

  • شهرداری تهران
  • مجموعه فرهنگی مترو
  • سیمیاروم
  • اکسین چنل
  • سازمان آب و فاضلاب تهران
  • سلامتیسم
  • باغ کتاب تهران
  • دیرین دیرین
  • خانه توانگری طوبی
  • مجموعه آوای هنر سلامت
  • سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

می توانید دیگر ویدیوهای ادلیفت را در کانال آپارات ادلیفت دنبال کنید.

 

درصورتیکه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره انتشار محتوای آموزنده، ترویجی، سرگرم کننده و … هستید  و خواهان همکاری در جهت پیشبرد جامعه به سمتی روشن هستید  می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با ما در ارتباط باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *